Høstfest i Viby

Vi uddelte en flyer, hvor vi blandt andet skrev lidt om, hvad Enhedslisten har sagt og gjort i forhold til Viby. Det kan du læse her:

• Viby er et stærkt lokalområde i en rivende udvikling. Med udviklingen af Skoubo-området og omdannelsen af Pharmacosmos-grunden går Viby en spændende tid i møde – og Enhedslisten er glade for at være med i denne udvikling.
  • Skousboområdet bliver omdannet til Vibys nye grønne bydel. Fra Enhedslistens side er vi især glade for, at man har tænkt den omgivende natur ind i projektet. Det er godt for de nye borgere, som flytter til området, og så er det en gevinst for Vibys biodiversitet.
  • Med Kulturcosmos har Viby fået et samlingssted, som danner rammen om mange forskellige arrangementer, fra babycafe til visesang. Men selve bygningen er slidt ned, og derfor skal der opføres et nyt og tidssvarende kulturhus.
  • Svømmehal: Enhedslisten kunne ikke støtte udbygningen af Roskildebadet, som endte med at blive alt for dyr. Til gengæld vil vi sige tak for det store arbejde, som arbejdsgruppen har udført. Som sagen er nu, bliver vi nødt til at se, hvilken effekt udbygningen af Roskildebadet får, inden vi går videre, men Enhedslisten vil meget gerne deltage i de fremadrettede drøftelser.
  • Udvidelsen af Viadukten: Enhedslisten har deltaget aktivt i diskussionen om trafikudviklingen i den sydlige del af kommunen. Vi har aldrig støttet en dyr og uhensigtsmæssig omfartsvej og er derfor glade for at vi var med i et flertal, som stemte for en udvidelse af viadukten – i bredden, men ikke i højden.