Sommerudflugt med Enhedslisten

Lokation
Trekroner Station

Kategori Ingen Kategori

Besøg Trekroner, fremtidens by, og slut af med frokost i det grønne i Himmelev Skov.

Vi arrangerer en cykel-sommerudflugt søndag den 1. juli fra kl. 11:00 til ca. 13:00, med efterfølgende sommerhygge og grill for alle, som har lyst. Du medbringer selv mad til grill – vi sørger for brød og salat.

Vi mødes med cykler på Trekroner Station kl. 11:00, hvor turen starter (man kan også cykle med fra Roskilde Station kl. 10:45). Her får I en kort introduktion til Roskildes nye bydel, der er vokset fra ingenting til 5.000 mennesker i løbet af 18 år.

Bydelen er kendetegnet ved grønne tiltag og mangfoldighed. De grønne tiltag er f.eks. grøfter til regnvand, grønne kiler og biodiversitet. Mangfoldigheden giver sig udtryk i en blanding af boligtyper og 12 bofællesskaber, der er med til at skabe stærke netværk i bydelen. På turen rundt i Trekroner får vi en beboer til at fortælle om bofællesskabet Svalin.

Turguide er Jan Bille, tidligere byplanchef i kommunen.

Vi slutter turen i Himmelev Skov (grusgraven nord for Herregårdsvej), hvor vi griller vores medbragte mad og eventuelt bader i søen. Så husk også badetøjet, hvis du har lyst til det.

Man skal ikke, men kan tilmelde sig begivenheden på Facebook, hvor den er opslået som et åbent arrangement. Så du er med andre ord velkommen til at tage kæresten eller naboen med.